Tko je stručni suradnik socijalni pedagog i koje sve poslove obavlja u školi?
Stručni suradnik socijalni pedagog je svoje obrazovanje stekao na Edukacijsko rehabilitacijskom fakultetu te ima kompetencije za znanstveno-istraživački i praktični rad na prevenciji, detekciji, procjeni i tretmanu djece, mladih i odraslih s rizikom za razvoj poremećaja ili s poremećajem u ponašanju, kao i njihovim socijalnim okruženjem, u funkciji odgoja, socijalizacije, rehabilitacije i integracije.
U okviru svog radnog mjesta stručni suradnik socijalni pedagog u redovnoj školi radi s učenicima, roditeljima, učiteljima te ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece.
1. Rad s učenicima obuhvaća:
• prevenciju pojavnih oblika poremećaja u ponašanju djece i mladih poticanjem i razvijanjem životnih i socioemocionalnih vještina
• rano otkrivanje i skrb o djeci koja žive u pojačanom riziku: koji proizlazi iz obitelji, okruženja ili osobnosti samog djeteta
• vođenje i usmjeravanje učenika koja već iskazuju pojavne oblike poremećaja u ponašanju – pružanjem odgovarajuće skrbi u školi ili suradnjom i upućivanjem na izvore pomoći izvan škole
• sudjelovanje u određivanju primjerenog oblika školovanja djece
• sudjelovanje u procjeni učenika radi podrške pomoćnika u nastavi
• provođenje preventivnih programa
Najčešći problemi s kojima se stručni suradnik susreće u radu s djecom u školi su: školske i akademske teškoće, problemi s autoritetom, disciplinski problemi, problemi uspostavljanja interpersonalnih odnosa, nasilno ponašanje, teškoće nošenja s emocijama, iskustvo vršnjačkog zlostavljanja, problemi povezani s prekomjernim korištenjem interneta, upuštanje u rizična ponašanja i sl.)
2. Rad s roditeljima obuhvaća:
• preventivne aktivnosti s roditeljima i aktivnosti usmjerene na obitelji u riziku s ciljem pomoći i zaštite u školi ili izvan nje
• poučavanje roditelja uspješnijem roditeljstvu; pomoć pri izboru pedagoških postupanja primjerenih potencijalima roditelja i djeteta
Roditelji najčešće potraže pomoć stručnog suradnika socijalnog pedagoga ako se susreću s izazovima u roditeljstvu ili ako trebaju savjet oko primjerenih odgojnih postupaka.
3. Rad s učiteljima obuhvaća:
• senzibilizacija na potrebe i različitosti u sposobnostima i postignućima djece
• predlaganje i pomoć pri izboru djelotvornih pedagoških postupaka prema učenicima
• suradnja pri upućivanju učenika na opservaciju, zbog izbora primjerenog oblika školovanja kao i pri izradi prilagođenih programa
• pomoć pri suradnji s roditeljima
4. Rad s ustanovama i organizacijama koje se bave odgojem i zaštitom djece:
Suradnja se odnosi na užu i širu lokalnu zajednicu, zdravstvene ustanove i domove zdravlja, Centre socijalne skrbi, Državno odvjetništvo, policiju, različite humanitarne, vladine ali i nevladine organizacije te fakultete (projekti, istraživanja studentska praksa i sl.), Ministarstvo znanosti i obrazovanja (Gradski ured), Odjel za obrazovanje Dubrovačko-neretvanske županije.
5. Opći poslovi:
Opći poslovi proizlaze iz samog odgojno obrazovnog procesa a odnose se na široku lepezu aktivnosti s ciljem unapređivanja odgoja i obrazovanja djece i stvaranja poticajnih uvjeta za njihovo napredovanje i postignuće.
Ako smatrate da trebate pomoć školske socijalne pedagoginje javite se našoj Ivani
Ivana Klarić Ivančić, socijalna pedagoginja – mentorica
Radno vrijeme:
7:30-13:30
Kontakt: Email: ivana.klaric20@skole.hr
Mob: 099 3645 395