Produženi boravak
Što je "produženi boravak"?
Produženi boravak je neobvezni, ali kvalitetno osmišljen odgojno-obrazovni rad s učenicima u školi nakon redovne nastave.
Rad učitelja u produženom boravku drugačiji je od klasične nastave te se ne svodi samo na pisanje domaće zadaće. U produženom boravku učitelji na kreativan način povezuju učenje, rad i igru. Izmjenjuje se vrijeme za učenje, vježbanje i ponavljanje nastavnog sadržaja te odmor i organizirane aktivnosti: likovne, glazbene, sportsko-rekreativne, matematičko-logične, jezično-komunikacijske, socijalizacijske i sl. Izmjenom svih navedenih aktivnosti razvijaju se prijateljski odnosi, tolerancija, dogovaranje i pomaganje, komunikacijske vještine, bogaćenje rječnika i sl.
Važnu ulogu ima i suradnički rad. Učenici međusobno jedni drugima pomažu, međusobno objašnjavaju zadatke na njima razumljiviji i pristupačniji način, uče pomagati i prihvaćati pomoć. Tijekom učenja učiteljica usmjerava učenike na vrednovanje, na provjeravanje rješenja i ispravljanje pogrešaka, praćenje razine usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda i planiranje daljnjih koraka za ostvarivanje ciljeva učenja. Važno je stalno praćenje napredovanja učenika i tijekom njegova rada u produženome boravku.
Cilj učitelja u produženom boravku je pripremiti učenike za bolje snalaženje u pisanju domaćih zadaća, ponavljanju, uvježbavanju i primjeni naučenog na redovnoj nastavi poštujući pritom skladan emotivan, društveni i psihološki razvoj učenika. Kako bi rad u produženom boravku bio zanimljiviji, osim učionice, učitelji aktivnosti provode i na školskom dvorištu, školskoj dvorani, knjižnici, u šetnji okolicom škole. Učenicima koji pohađaju produženi boravak, osigurani su i obroci: ručak i užina.
Suradnja učitelja
Rad u produženome boravku učitelji provode u timskome radu. Timski rad podrazumijeva suradnju, uvažavanje, nadopunjavanje, nadogradnju i stalno zajedničko djelovanje tijekom cijele školske godine.
Učitelji razrednici i učitelji produženoga boravka ravnopravni su kreatori i realizatori svake etape rada.
Od izuzetne je važnosti zajedničko planiranje, razmjena ideja, iskustava i znanja.
Kada škola postane naš drugi dom, kada radimo timski u dogovoru, kada jedni druge osluškujemo i „čujemo“, tada iskustvo i znanja naših učitelja i roditelja može imati samo jedan rezultat: Zadovoljno i sretno dijete koje izrasta u uspješnog i dobrog čovjeka!