Načela programa
Načela Programa rada Osnovne škole Lapad
· načelo poštivanja propisa i pravnog poretka Republike Hrvatske
· načelo poštivanja integriteta osobe
· načelo međusobnog uvažavanja i poštovanja dostojanstva osobe
· načelo profesionalnosti
· načelo zaštite okoliša i skrbi za održivi razvoj
· načelo objektivnosti i jednakosti.
Smjernice rada
U našoj Školi će se:
· izvoditi odgojno-obrazovni rad u skladu s ciljevima, zadaćama i standardima osnovnog odgoja i obrazovanja
· obrađivati nastavni sadržaji na način prihvatljiv i razumljiv učenicima
· pridonositi intelektualnom razvoju učenika
· slušati i uvažavati učenikovo mišljenje
· uvažavati i prihvaćati učenike s različitim sposobnostima i interesima i omogućiti im odgovarajući intelektualni, emocionalni, moralni i duhovni razvoj u skladu s njihovim mogućnostima
· poštovati i uvažavati učenikove sposobnosti te se s posebnom pažnjom odnositi prema učenicima s teškoćama u učenju i teškoćama u razvoju
· razvijati domoljublje, svijest o nacionalnoj pripadnosti i svim vrednotama povijesne, kulturne i etničke baštine Republike Hrvatske
· odgajati učenike da poštuju i uvažavaju sve osobe bez obzira na nacionalnu ili vjersku pripadnost u skladu s etičkim načelima, humanosti i čovjekoljublju.
Vrijednosti
· znanje
· rad
· prijateljstvo
· odgovornost
· kreativnost
· poštovanje
· tolerancija
· identitet
· solidarnost
· tradicija.
Moto
Njegujemo tradiciju i gradimo budućnost!
Vizija
Uloga Škole u društvu je osigurati učenicima stjecanje kompetencija, znanja i vještina koje će ih osposobiti za život i rad prema zahtjevima tržišnoga gospodarstva, suvremenih informacijsko–komunikacijskih tehnologija, znanstvenih spoznaja i dostignuća.
U multikulturalnom društvu naša škola nastoji biti rasno i kulturno raznolika zajednica učenika, roditelja i djelatnika posvećena stvaranju poželjnog, ugodnog i sigurnog mjesta za učenje i rad.
Naša je vizija stvoriti prepoznatljivu školu čiji učenici razvijaju vrijedna životna postignuća i postaju ljudima koji su spremni za život u globalnom društvu.
Želimo učiniti školu neizostavnim subjektom zbivanja u lokalnoj zajednici čime lokalna sredina dobiva dimenziju ugodnijeg mjesta za svakodnevni život i rad.
U našoj školi učenici će:
· pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život
· razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom
· razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća
· razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštiti okoliša i njegovanja baštine
· razvijati sposobnosti i osobne interese
· biti prihvaćeni u bezuvjetno pozitivnom smislu.
Misija
Kreativan učitelj pravilno usmjerava dječju radoznalost
Svoju misiju Škola ostvaruje kroz obavezne i izborne nastavne predmete, dodatnu i dopunsku nastavu, izvannastavne aktivnosti te kroz razne projekte u koje se uključuje.
Ostvarivanje ciljeva i zadaća odgoja i obrazovanja učenika ostvarujemo povezivanjem znanstvenih spoznaja, korištenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije i učenjem s jedne strane te njegovanjem radnih navika, radnih vrijednosti, kulturne baštine i kulturnog stvaralaštva s druge strane.
Najveća vrijednost naše Škole su naši učenici. Znanje, kompetencije, uspjeh i konkurentnost strateške su smjernice Republike Hrvatske. Promijenjen i promjenjiv svijet tržišnog gospodarstva, europskog suživota, interkulturalnih odnosa, kao i utjecaj informacijskih tehnologija i znanstvenih postignuća te globalizacijskih procesa zahtijevaju učinkovitije prilagođavanje pojedinca i društva. Vrijednosti navedene u Nacionalnom okvirnom kurikulumu jasne su težnje koje obvezuju na ostvarenje sve dionike – kako one koji obnašaju odgojno-obrazovnu djelatnost u odgojno-obrazovnim ustanovama, tako i one koji posredno sudjeluju u najhumanijoj misiji odgoja i obrazovanja. Određivanjem općega obrazovanja, odnosno temeljnih kompetencija, osiguravamo svakom učeniku bolje snalaženje u životu i pripremamo ga za promjenjiv i nepredvidiv svijet u kojem treba biti spreman za cjeloživotno učenje. Potrebna je transparentnost rada odgojno-obrazovnih ustanova, učestalija suradnja s roditeljima, skrbnicima, lokalnom zajednicom i širim okružjem.
Nužna je visoka kompetentnost, odgovornost i savjesnost svih koji poučavaju učenike, korištenje cijelog spektra metoda i sredstava, kao i umijeće u organizaciji odgojno-obrazovnoga rada i nastave. Dosljednim i kvalitetnim radom ispunit ćemo očekivanja i usmjeriti naše učenike na putu ka znanju, kompetentnosti, uspjehu i konkurentnosti.